În această săptămână, am abordat tema despre An şi cele 4 anotimpuri. La această vârstă, copiii nu cunosc noţiunea timpului, ei nu ştiu momentele zilei, de aceea totul a fost prezentat sub forma unei poveşti completată de jocuri şi cântece. Informaţiile sunt adaptate vârstei, iar noţiunile sunt simple.
Luni Ceasul Tic-Tac
La ora 9.00 se serveşte micul dejun, apoi urmează igiena personală fiind ajutaţi de infirmieră, educator şi asistenta medicală.
La ora 9.30, copiii aşezaţi pe covor aşteaptă surpriza zilei - tema zilei.
Din "cutia fermecată", scot un ceas mare de perete. Se recunoaşte obiectul, se explică sumar fără amănunte la ce foloseşte ( ceasul ne arată când trebuie să venim la creşă sau să plecăm, etc.). Insist mai mult asupra sunetului pe care îl scoate ceasul "tic-tac".Cântăm stând pe covor:
Tic-tac, tic-tac, bate ceasul ne-ncetat,
Tic-tac, tic-tac nu se-opreşte niciodat'
După repetarea de 2-3 ori, ne ridicăm în picioare şi în pas cadenţat repetăm versurile.
Ne reaşezăm pe covor unde cu ajutorul imaginilor de pe panou "citim" programul zilnic de la creşă. Solicit copiilor, pe rând, să indice imaginea potrivită pentru acţiunea cerută: ex.- unde doarme copilul?sau -cu ce se spală ?
Urmează jocul cu incastre aici.
Următorul moment este memorarea poeziei "Creşa":
Creşa noastră de copii are multe jucării.
Mai avem şi scăunele şi măsuţe mititele.
Pentru noi, copii gingaşi
Mititei şi drăgălaşi.
Poezia se repetă de 2-3 ori, cu gesturi la fiecare vers.
Înainte de a se servi masa de prânz, ieşim în curte pentru a ne bucura de soare.
Pânzul este servit la ora12.00, apoi urmează igiena personală şi pregătirea copiilor pentru somn. În jurul orei 13.00, copiii adorm. Somnul de după-amiază se încheie în jurul orei 15.00. În aşteptarea părinţilor, copiii reiau cântecul ceasului, repetă poezia şi se joacă în curte.
Aşa decurge o zi la creşă.
În continuare voi prezenta doar momentele principale ale activităţilor.
Marţi Zi şi noapteÎn continuare voi prezenta doar momentele principale ale activităţilor.
- Să facă diferenţa dintre zi şi noapte (discuţii pe imagini)
- Să enumere/indice activităţile zilnice pe care le desfăşoară
- Audiţie muzicală - Bună dimineaţa!
- Ştiu să spun: Noapte bună!(pregătirea pentru somn)
Miercuri Soarele si luna
- Să asocieze Soare = Zi / Luna şi stele = Noapte
- Pictură - Soarele meu (amprenta palmei)
- Memorare - Lună, lună nouă (folclorul copiilor)
Lună, lună nouă
Taie pâinea-n două
Şi ne dă şi nouă!
Ţie jumătate, mie sănătate!
- Sortarea pieselor lego după criteriul culorilor
- Povestea Bătrânului An şi a fiicelor sale ( lectura educatoarei )
- Prezentarea anotimpurilor cu ajutorul planşelor (observaţia, conversaţia)
- Albumul anotimpurilor ( "citire" de imagini) - albume, cărţi , imagini din calendar,
- Sortarea pieselor lego după cerinţă verde-Primăvara, roşu-Toamna, galben- Vara şi albastru-Iarna
Vineri Calendarul naturii
- În ce anotimp se-ntâmplă? (joc de masă cu jetoane) - se joacă cu câte 2 copii
- Prezentarea calendarului naturii ( vremea, anotimpul, ziua săptămânii)
- Vizionare desene animate - Albinuţa Zumzărel (10 min)
- Repetarea poeziilor şi a cântecelor învăţate
- Jocuri de interior
Mulţumim de vizită!
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu