20 septembrie 2021

Prâslea cel voinic și merele de aur

    Basmele reprezintă o componentă importantă a copilăriei, dând frâu liber imaginației și situației de a se identifica cu eroul - personajul principal. Lupta dintre bine și rău, unde binele învinge mereu, este o lecție în formarea caracterului celui mic. 
    Prâslea cel voinic și merele de aur, după Petre Ispirescu, este basmul pe care l-am ”întors peste cap timp de trei zile”. 
 
    Ziua I
    Am început cu citirea textului, împreună, pe fragmente și pe roluri. Pe parcursul lecturii, ne opream pentru a completa ”mărul” cu noile cuvinte necunoscute. 
 
    
 Definiţia basmului am desprins-o prin completarea fişei ”Ce e ficţiune şi ce e realitate?”
 

    Ne-am jucat de-a Sherlock Holmes descoperind personajele după indiciile notate. 
 

    Ca relaxare, spre sfârșitul zilei, am decorat prin pictură ”Mere de aur” - din lut pentru modelaj. Merele au fost pregătite cu o zi înainte, pentru a se usca peste noapte. Le vom dărui prietenilor și celor din familie.



Ziua a II-a
    Reluăm activitățile începute ieri, prin completarea unui puzzle literar în care se cere aşezarea ideilor în ordinea în care s-au petrecut evenimentele.
 

    Prin diagrama Venn – Prâslea şi Zmeii, P.A. va desprinde asemănări & deosebiri fizice, trăsături de caracter și relații familiale.
 

    Dacă am fi în situația de a realiza un film, P.A. fiind producătorul, trebuie să împartă  rolurile după schemă.


    Prâslea în viziunea celorlalţi 
 

    De ce o fi mărul de aur? – cercetare filozofică
    

Ziua a III-a  
    Ziua aceasta va sta sub Magia cifrei 3! - căutăm 
 

Atelierul muzical - DO, RE, MI, FA, SOL, LA, SI, DO
 

Cuvântul ZMEU!
 


Mulțumim pentru vizită! 
 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu